Een paar dagen op werkbezoek bij collega’s in Frankrijk, waar de dames, dankzij het temperatuurverschil van een graad of vijf met Nederland, nog aantrekkelijke kleding droegen. Zodra de temperatuur onder de vijftien graden is gezakt, zie je daar alleen maar broeken met dikke truien of vesten. Heel charmant soms, maar het biedt nauwelijks aanknopingspunten.

Zo niet deze week.

Een paar strakke broeken om bilhelften die vechten om de string zo diep mogelijk weg te werken en een kort jasje over een t-shirt met een half verborgen opschrift, waarvan ik alleen “ONDE” kon lezen. En eerlijk waar, ik keek echt naar het opschrift, ook al zag ik daarna Jordane mij aankijken met een veelzeggende blik.

Pas thuis heb ik vastgesteld wat er op dat shirt moet hebben gestaan. Het accent op de E had mij een afdruk van haar linkertepel geleken, maar afgezien daarvan, het bleek dat ik geen goed zicht had op de B, die ongetwijfeld de eerste letter moet zijn geweest.

 

© Anandana – september 2013

