Zoals ik een maandje geleden schreef, ben ik deelnemer aan de schrijfmarathon van EWA Nederland. De uitslag van ronde 2 stemde mij meer dan vrolijk, want de jury kende mij een gedeelde eerste plaats toe. Met de twaalf punten van het publiek bracht mij dat naar plaats dertien in het algemeen klassement. Ik ben er trots op!  Hieronder mijn inzending voor opdracht 2 met de titel “Zij wel” en onderaan de pagina “Opgewonden standje” dat ik instuurde voor de eerste ronde, met de opdracht om een tekst te schrijven met daarin een erotische metafoor.

Bedankt voor het lezen en stemmen. Ik ga me nu storten op opdracht drie. Ook weer een uitdaging. Gelukkig iets meer tijd: twee weken.

Zij wel

“Echt, ik ben in tijden niet zo fantastisch klaargekomen,” lachte Susan, “En na mijn bedankje kreeg ik te horen: Dat komt er van als je geen betrouwbare Wifi hebt.”

“Eerlijk? Doe mij ook zo’n computerstudent, maar ja, zoveel pech met mijn laptop of netwerk heb ik nou nooit.”

“Ach meid, dat kun je toch regisseren, trek ergens een stekker los en maak als onhandige tante een afspraak.”

“Zo simpel? En dan nog: hij duikt toch niet zomaar op mijn kut?”

“Daar heb je een punt. Trouwens, het was een zij.”

“Ook dat nog.”

 

 

Opgewonden standje

En passant voelde ik haar blik. Ik moest wel kijken. Voor ik het wist, dwong ze me met haar borsten naar achteren tegen de spiegelruit aan en terwijl ze gretig in mijn kruis tastte, smiespelde ze in mijn oor: “Neem me en breng me in de zevende hemel.”

