Tags

,

Zomers geluk

Als ik op afstand een significant kleurverschil opmerk tussen lijf en benen van een tegemoetkomende fietser, vertraag ik mijn pas. Dichterbij gekomen wordt duidelijk dat de waargenomen schakering niet bepaald wordt door de tint van een lange broek, maar door die van lange, onverhulde benen die onder een kort zomerjurkje de trappers doen bewegen. De naderende jonge dame doet daarbij geen enkele moeite om het ontstaan van de repeterende geometrische vorm te verbergen.

Hoewel je in dit geval het beste zou kunnen spreken van een gelijkbenige driehoek, moet er een kort moment ook van een gelijkzijdige sprake zijn en wel op het moment dat de trappers zich op exact dezelfde hoogte bevinden. Theoretisch is dat ook het enige moment om te kunnen vaststellen welke kleur slip zij draagt. De gedachte dat op deze zomerse dag het zou kunnen zijn dat de wrijving op die plek niet gehinderd wordt door enkele centimeters stof in welke vorm dan ook, laat mij met een licht schokkende beweging voelen dat ik een seksueel wezen ben. Mijn netvlies wordt gevuld met het beeld van haar schaamlippen die vrijuit bewegen en zich ontplooien naar de tegendruk van het zadel. De gedachte hoe het voelt als dit vlees zich rond mijn geslacht zou vormen, zorgt voor een verdergaande verheffing in mijn schaamstreek.

De paar meter die ons nog scheiden, overbrugt ze door mij recht in de ogen te kijken. Ik vang haar blik, trek mijn wenkbrauwen omhoog en focus weer snel op de onrustige driehoek.

“God, wat een vrouw, een geschenk” mompel ik voor me uit. Ik bevochtig mijn lippen en knipper met mijn ogen.

Mijn blik hecht zich nog eenmaal aan haar ypsilon, maar het blijft ongewis of en waarmee haar venusheuvel is bedekt. Haar trappende verschijning glijdt aan mij voorbij en verrijkt mijn brein met de noten van haar parfum. Ik kijk niet om maar draag de beelden en haar geur met me mee. Het geluksgevoel zet een viertal spieren aan het werk, die mijn mondhoeken opzij trekken, mijn lippen optillen en rimpeltjes naast mijn verzadigde ogen veroorzaken.

Ik concludeer dat het leven verrukkelijker is als je de fietsers tegemoet loopt. Voortaan loop ik, zeker in de zomer, links.

0 – 0 – 0

bron foto

 

Schrijf een erotisch verhaal vanuit het perspectief van een toevallige voorbijganger.
Dat was opdracht 5 van de EWA Schrijfmarathon 2017 en ik kan je zeggen: het viel niet mee. Bedenk eens een situatie waarbij jij toevallig in het voorbijgaan geconfronteerd wordt met erotiek. Niet iedereen toont immers in het openbaar zijn seksuele kwaliteiten. Gelukkig maar. Dat je daarbij volgens de techniek van show, don’t tell moet werken, maakte het er niet eenvoudiger op.

Het resultaat heb je hierboven kunnen lezen en daarom heb ik ook deze ronde overleefd, want er zou in ronde 5, mits op tijd ingezonden, niemand afvallen. Lees hier de volledige uitslag van ronde 5. Op naar ronde 6 !

Maar liefst zeven lezers (waar halen jullie de tijd vandaan?) hebben de verhalen van commentaar voorzien. Fijn, want dat helpt me weer verder in mijn ontwikkeling van het schrijven. De reacties op mijn verhaal heb ik hier onder bijeengebracht.

[…] Een hele verfrissende manier van vertellen, die een goed beeld geeft van wat zich in het hoofd van de hoofdpersoon afspeelt, zonder te verslag te doen van zijn handelingen. Goed gedaan. 

[…] Wat mij betreft heeft dit verhaal twee kanten. De ene kant is dat ik het een mooi verhaal vind. De andere kant? Het woordgebruik is soms onnodig ‘bombastisch’ en het komt over alsof de auteur mij iets aan het uitleggen is, wat ik niet prettig vind. De laatste zin maakt dit verhaal dan wel weer helemaal compleet. Jonge dame hoort volgens mij aan elkaar, maar misschien is hier bewust voor gekozen dat niet te doen?

[…] dit verhaal is origineel en houdt ook heel mooi dezelfde opzettelijk afstandelijke verteltoon vast. Dat gaat enigszins ten koste van de erotiek in dit verhaal. Maar aan de andere kant is het beeld van de tegemoetkomende fietsster zo sterk neergezet dat het op een of andere manier toch wel werkt. Vreemd maar wel geslaagd. Dit verhaal is een van mijn favorieten.

[…] Binnengeiltje, fijn beschreven.

[…] In één woord, een verrukkelijk stukje tekst. Vanaf vandaag schiet ik in de lach als ik op mijn fiets iemand passeer die me aankijkt. Chapeau.

[…] De zomer brengt zoveel moois…

[…] Product van een originele geest! Wat een leuk en lichtvoetig verhaal. Goed geschreven en zeker ook erotisch.

 

