Terwijl de temperatuur buiten opliep tot zinderende hoogte, denderde de spanning van het op tijd afkrijgen van opdracht 6 door mijn lijf.
Het is me weer gelukt.

Omdat ook weer een maximaal aantal worden was toegestaan, 450 deze keer, heb ik opnieuw de woordenteller in OpenOffice gebruikt. Op een gegeven moment had ik het idee dat de hoeveelheid tekst visueel wel erg veel afweek van de vorige opdracht. Bij het vergelijken van beide teksten ontdekte ik dat de functie “woorden tellen” verschil maakt tussen “dubbele” en ‘enkele’ aanhalingstekens. Dat heeft als voordeel, dat je zeker onder de limiet blijft. Maar ja, je zult maar “Show don’t tell” in optima forma willen toepassen en heel veel details willen gebruiken. Dat vraagt dan wel erg veel van je creativiteit om nieuwe lange betekenisvolle woorden te bedenken om zo de grens niet te overschrijden.
Maar goed, met het omzetten van de dubbele naar de enkele leestekens en het nodige weglaten, wat meestal wegschrijven betekende, bleef ik toch gevrijwaard van het overschrijden van het maximaal aantal woorden. En daarmee voldeed ik wat dat betreft aan de voorwaarde. En nu staat mijn verhaal voor de zesde keer ter beoordeling van de jury en van jullie, de lezers.

De opdracht luidde: Erotiek moet schuren! Schrijf een erotisch verhaal waarin een dilemma centraal staat.
Voor het lezen van de verhalen van Ronde 6 en het uitbrengen van je stem uit, klik je    

 

De stemronde sluit op vrijdag, 2 juni 2017 om 23.45u.

Veel leesplezier !

 

 

