Tags

De uitslag van ronde 6 van de Schrijfmarathon 2017 is bekend en ik leef nog. Dank aan de lezers/juryleden die de moeite namen om hun opmerkingen te noteren en te delen. De marathon is over de helft. Op naar ronde 7.

Dream on

Maanden heb ik met de gedachte gespeeld en nu ik de kans krijg, gecreëerd heb, zet ik de eerste stap. In de lounge van het hotel heb ik het gesprek op het onderwerp manipulatie gebracht en de vraag gesteld of je daar anderen kwaad mee deed. Zijn reactie gaf me geen reden om af te zien van mijn plan.

Als we de volgende dag een half uur onderweg zijn op de lange weg huiswaarts, begin ik met het hart in de keel over erotiek.

‘Ik heb zo vaak terug gedacht aan de vraag die je ooit opwierp tijdens een maandagochtend praatje.’

‘O ja?’ vraagt hij, ‘Vertel.’

‘Je vroeg je hardop af hoe het toch komt dat we altijd uitgebreid vertellen hoe goed het weekend was, dat we goed hebben gegeten of lekker geklust, maar dat we nooit vertellen hoe goed de seks was,’ zeg ik. ‘Je gebruikte het begrip stomende seks. Dat vond ik zo leuk.’

‘O, wacht eens. Er begint iets te dagen. Begrijp ik het goed,’ zegt hij grinnikend, ‘dat ons gesprek van gisteravond een soort voorspel was op dat van vandaag?’

‘Euh … ja, en om eerlijk te zijn, voor mij ook het plannen van deze trip.’

Ik durf niet uit te spreken wat ik wil. Maak ik me niet belachelijk? Het valt misschien wel erg tegen, om na ruim vijftien jaar weer met een harde, levende pik geneukt te worden. En wat als ik hiermee de hemels wellustige seks met mijn vriendin in de waagschaal stel? Voor seks met Johan? Eenmalig waarschijnlijk. Maar ik verlang er naar om een warme dooraderde pik onder handen te nemen.

Heel voorzichtig ontspint zich een gesprek over het schrijven van erotische verhalen, over genot, over macht en onmacht.

Mijn lijf reageert behoedzaam. Niet alleen het praten over erotiek met een collega windt mij op, maar vooral mijn eigen gedachten aan wat er volgen zal. Volgen kan, corrigeer ik mezelf. Ik veeg mijn handen af aan mijn broek.

‘Ik vind dit spannend, deze vorm van geestelijke intimiteit.’

‘Wat bedoel je daar mee?’ vraagt hij, terwijl hij het stuur steviger in handen neemt.

‘Het delen van erotische fantasieën,’ leg ik uit, ‘vind ik net zo intiem als fysiek intiem zijn.’

‘Omdat seks in communicatief opzicht hetzelfde is als praten?’

‘Ja. Ik voel me nu naakter dan wanneer ik bloot zou zijn. Zo eng, zo spannend vind ik dit.’

De stilte knaagt aan mijn clitoris.

‘Ik moet nu echt moeite doen om je niet aan te raken.’

Hij zet me thuis af en neemt afscheid met de woorden ‘Dream on.’

Zeven maanden later voel ik nog spijt. En soms het verlangen.

©Anandana 2017

Bron foto

(Dit verhaal stuurde ik in voor Ronde 6 van de Schrijfmarathon 2017 van EWA Nederland)

De opmerkingen van lezers

[…] Wat ik goed vind is dat je veel aan de fantasie van de lezer over laat. Dat maakt je verhaal heel erg sterk. Het dilemma is voelbaar en daardoor ook de erotische spanning.

[…] In dit verhaal wordt een beetje om de ‘hete brij’ heen gedraaid en het dilemma komt daardoor niet heel duidelijk naar voren. De eerste zin loopt niet en ik denk dat je deze weg had kunnen laten. Leuk gevonden; ‘De stilte knaagt aan mijn clitoris.’
De zin ‘met een harde, levende pik’ klopt volgens mij niet; ‘door een harde, levende pik’?

[..]Mooi dilemma.
De stilte knaagt aan mijn clitoris: Geweldige zin

[…]Interessant begin, heb moeite om de schrijver te volgen in gedachtesprongen en mis de erotische touch

 

 

