Tags

Doe ik voor het eerst mee aan een schrijfwedstrijd, nota bene met als hoofdthema erotiek, overleef ik ronde na ronde. Inmiddels zijn er zeven rondes achter de rug en heb ik opdracht acht vast in mijn oren geknoopt. Is dat leuk of niet?

Erg blij ben ik met de opmerkingen die gemaakt werden over mijn bijdrage Cookie @venture.

  • De manier waarop je het verhaal vertelt maakt mij als lezer nieuwsgierig. Je trekt me als het ware het verhaal in, ook al werd de setting me (zelfs na het lezen van het hele verhaal) niet geheel duidelijk.
    Dit verhaal laat zien dat je met alledaags taalgebruik een hele spannende setting kunt neerzetten.
  • Een originele invulling van de opdracht. Sommige zinnen zijn wat aan de lange kant met teveel komma’s en zelfs overbodige woorden. Naar mijn mening zijn toevoegingen als ‘zegt ze’, ‘vraagt ze’ etc. niet nodig. Daarnaast lopen de zinnen niet altijd even soepel. Bijvoorbeeld: ‘Lisa, geen moment aarzelend, antwoordt met volle overtuiging bevestigend op de vraag.’ Ik vind de dialogen soms ook wat gemaakt overkomen. In de laatste zin staat ‘het wens’, dit moet toch echt ‘de wens’ zijn.
  • Het is “de wens” en hier en daar mis ik een komma, maar een heerlijk stukje tekst met lekkere seks en een humoristisch eind.
  • Spannend gegeven, mooi beschreven en goed geschreven.
    Maar omdat het opwindende, erotische deel in terugblik wordt beschreven vond ik het niet zo opwindend.
  • De schrijver heeft een leuke, originele interpretatie gegeven aan het thema. Het verhaal blijft echter wat afstandelijk, omdat het is geschreven als een verslag. De dialoog in het laatste deel komt wat geforceerd op mijn over. Het eind is wel weer grappig.

Dank jullie wel marc van lier, Sandra, ChristyJor Adam en Monica Roos voor jullie feedback !

Lees hier de volledige uitslag van ronde 7.

