De afgelopen week dacht ik wel eens terug aan een blogje dat ik jaren geleden schreef met als titel: Kwellingen of het lijden van de schrijver. De inhoud slaat niet op iedere verhaal dat ik schrijf, maar zeker onder tijdsdruk ervaar ik dat schrijven vooral discipline vraagt. Het komt je niet aanwaaien. Mij niet in ieder geval.

De hoeveelheid tijd voor ronde acht van de EWA Nederland Schrijfmarathon 2017 was enorm. Vast vanwege de vakantie. En toch slaag ik er in om het pas in de laatste uren af te ronden en te versturen. Maar het belangrijkste: het is gelukt, mijn inzending voldeed aan de opgegeven criteria en doet mee in de jurering van deze ronde.

Deze ronde telt nog twaalf deelnemers, terwijl er bij de start van de Schrijfmarathon 54 deelnemers waren. Ik vind het bijzonder, eervol en vooral buitengewoon leerzaam om te kunnen zeggen dat ik me mag tellen bij de laatste 12 van de Schrijfmarathon 2017

Je kunt hier de twaalf verhalen lezen en je stem uitbrengen.

 

 

