Het mag weer !

De stembus voor de halve finale van de EWA Schrijfmarathon 2017 is geopend.
Voor de jury en de lezers wordt het gemakkelijker in die zin, dat er minder verhalen gelezen hoeven te worden. Aan de andere kant mag je verwachten dat het wel moeilijker kiezen is want er zijn nog maar acht verhalen.

Nu heb ik me laten vertellen dat uit onderzoek is gebleken dat wanneer er meer dan vijf opties zijn om uit te kiezen, mensen geneigd zijn om geen afgewogen keuze te maken. Gezien de reacties op de verhalen en de hoeveelheid stemmen, geloof ik niet dat er willekeurig gekozen wordt. Mijn indruk is dat er zeer serieus werk gemaakt wordt van het lezen en stemmen. Als schrijver ervaar ik het erg fijn om kritische en opbouwende noten voorgeschoteld te krijgen.

Een ander argument om te pleiten voor een weloverwogen keuze is het feit dat het voor de EWA Schrijfmarathon 2017 de op een na laatste keer is dat je sowieso mág stemmen. Na deze stemronde mogen er nog slechts vijf auteurs naar de laatste ronde maar in hun kielzog wel alle lezers en stemmers. Die kans laat je toch niet lopen.

Aan jullie de keus: Welke vijf mogen er naar de finale?
Klik hier om te lezen en te stemmen. lieve lezers!

 

 

 

